2010年10月21日木曜日

Day 25: First National Park in the World - Cody, WY - West Yellowstone, MT

Finally, we arrived at the last highlight of the trip, Yellowstone National Park. We alreayd saw Bisons and Elks. Since we have one more day to stay here, we are looking forward to seeing more wildlife animals!

Summary:
  • When: October 21th (Thu)
  • Where: Cody, WY - West Yellowstone, MT
  • Accommodation: Stage Coach Inn - http://www.yellowstoneinn.com/
  • Total km - 298.5km
  • Grand Total km - 10,608.5km
Highlight:



























1.Yellowstone National Park - http://www.nps.gov/yell/
Quite honestly, we have not done much homework before getting here. We did not even know where to see in the park and what to look for. Before getting to the east gate of the park, we got stopped because of the bisons blocking the lanes. It was first time for both of us to see the wild bisons. They are slow, big and ugly but somewhat cute! Kumi says that it must be the model of "beast" in the movie of Beauty and the Beast. If so, I guess I look like a bison because she often says I am like a beast. hahaha. After getting into the park, we realized that we would need at least 2 days to see the core part of the park. There are a lot of places to see. Especially, the geysers and pools (hot springs). Today, we decided to focus on the main part of the park, Old Faithful Geyser and its surrounding geysers and pools. Luckily, we saw the Old Faithful Geyser 3 times when we were there. Just good timing! We also enjoyed the hike around the geyser!

2. Grizzly & Wolf Discovery Center - http://www.grizzlydiscoveryctr.com/
This place was not on our "to visit" list. We met a family on the way to West Yellowstone when we saw elks off the road. Then, we had a good but short chat with the grand father. He told us an interesting place called Grizzly & Wolf Discovery Center where we could see grizzlies and wolves as well as interesting programmes that they offer. We did learn a lot about the grizzlies and the wolves. If you have kids, this is really a good place to visit. Your kids (if they are aged from 5 - 12) can feed bears!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
遂に、この旅最後のハイライトであるイエローストーン国立公園に着きました!そして、もう既に、バイソンや、エルクを見ることができました。もう一日滞在するので、明日はもっと沢山の野生動物に会えるのを楽しみにしています!

今日のまとめ:
  • 日程:2010年10月21日(木)
  • 旅程:ワイオミング州のコーディからモンタナ州のウェストイエローストーンまで
  • 宿泊:Stage Coach Inn - http://www.yellowstoneinn.com/
  • 今日のドライブ - 298.5km 
  • 今までのドライブ - 10,608.5km
ハイライト:
1.イエローストーン国立公園
正直なところ、あまりリサーチをせずにイエローストーンに向かうことになってしまいました。何処をみたらよいのか、何があるのか、あまり分からぬまま、とりあえず最低限のリサーチ情報を元にイエローストーンに挑むことになりました。西門から公園内に入る前に、バイソンが道をブロックしているために、暫く前に進むことが出来ませんでしたが、私達にとって初めての野性のバイソンを見ることが出来たので、そんなのも全然苦になりませんでした。バイソンの動きは非常にゆっくりで、大きく、醜く、でもどこか可愛らしかったです。バイソンを見て、多分「美女と野獣」の野獣のモデルはバイソンではないかと思いました。そのくらい似てます。公園内に入ると、メインパートを全部見るには、少なくとも2日はかかることに気がつきました。今日は私達はオールドフェイスフルゲイザーと呼ばれる間欠泉と、その周りにあるその他の間欠泉と温泉を見ることにしました。ラッキーなことに、私達はオールドフェイスゲイザーの噴出をグッドタイミングで3回も見ることが出来ました。間欠泉を見ながらハイキングは気分爽快でした。

2. グリズリー&ウォルフディスカバリーセンター
当初、全く訪れる予定ではなかった場所でしたが、ウェストイエローストーンに向かう途中にエルクに出くわし、そこで出会った家族に勧められ訪れることを決めました。その家族の、おじいちゃんにディスカバリーセンターで行っているプログラムをいろいろ教えてもらっているうちに非常に興味がわいてきて、非常に楽しみにその場所へ伺いました。そこでは、グリズリーベアーや狼についていろいろと学ぶことができ勉強になりました。もし5-12歳のお子さんがいる方で行くチャンスがあれば、非常にお勧めの場所です。

0 件のコメント:

コメントを投稿