2010年9月30日木曜日

Day 4: Secret Tunnel and Relaxing Night - Moose Jaw, SK - Regina, SK - Winnipeg, MB

Started the day by visiting the tunnel in Moose Jaw, then quickly stopped at Regina, and finally arrived at the wonderful B&B in Winnipeg.

Summary:
  • When: September 30th (Thu), 2010
  • Where: Moose Jaw, SK - Regina, SK - Winnipeg, MN
  • Accommodation: See the link/Info below
  • Total km: 686.2km
  • Grand Total km: 2,726.3km
Highlights:
1. The Tunnels - http://www.tunnelsofmoosejaw.com/tours.asp

They offer 2 types of tours - Chicago Connection and Passage to Fortune
We took the Chicago one. This was basically how Al Capone came to Moose Jaw and expanded his business from there as Little Chicago. The tour was not a typical tour. It was more like a play and we had to be a part of it. We were asked to respond to quite a few questions and escape from Al Capone!

Side note:When we got there, we thought that we were just on time for the 10:00 door open. But it was still 9 a.m. becasue SK does not change the time which we did not know. We learned someting new there!

2. SK Legislature in Regina - http://www.legassembly.sk.ca/
This was requested by Kumi who wanted to visit as many legislatures as possible during this trip. BTW, I have a similar passion to a province/state sign when entering a new state.
We quickly stopped and had quick lunch there!

3. Great B&B - http://www.bedandbreakfast.mb.ca/listing.php?id=bobnmargaret
We had to say that we were quite fortunate to stay at this wonderful b&b. We were quite exhausted when we got there but we were totally energized when we left there next morning!
The hosts were awesome and helpful. The breakfast was really tasty! Highly recommended!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ムースジョーの地下トンネルの観光から始めて、レジャイナの州議事堂に立ち寄り、なんとかウィニペグにある素敵なB&Bに到着しました。
  • 日程: 2010年9月30日(木)
  • 旅程: ムースジョー~レジャイナ~ウィニペグまで
  • 宿泊: 下記参照
  • 本日のドライブ: 686.2km
  • 今までのドライブ: 2,726.3km
1. 地下トンネル
ムースジョーにある地下トンネルに由来する2つのツアーが行われています。1つは中国からの移民がいかに地下トンネルでの生活を強いられたのか、もう1つはアル・カポーネがシカゴから来てビジネスを発展させてリトルシカゴと呼ばれるまでになったのかというツアー。私達はアル・カポーネのツアーを選びました。ここのツアーは演劇型のツアーで私達も演劇に参加するという面白いツアーでした。

補足:地下トンネルは10時のオープン予定でしたが、私達が9時に行くとまだ開いていませんでした。よくよくサツカチュアン州にはサマータイムが無く、時差は1年中日本と15時間差ということが発覚。このため私達が10時だと思った時間は実際には9時。人がいないのは当たり前。

2. サチュカチュワン州議事堂
この旅行でできる限り数多くの議事堂を巡るという妻のリクエストによりレジャイナにある州議事堂に立ち寄りました。僕は数多くの州のボーダーのサインの写真を撮るという野望があります。
ここで軽くランチ(いつも通りおにぎり)を食べ遥かウィニペグを目指します。 

3.B&B
ウィニペグのダウンタウンを1時間近く彷徨い、なんとかB&Bに到着。かなり疲れていましたが、ホストの夫婦がかなり良い人たちで翌朝B&Bを出る頃には、かなり癒されていました。かなりお勧めです。

0 件のコメント:

コメントを投稿